2011. augusztus 7., vasárnap

Születésnap - kicsit másképp ...


Most jöttem haza a Kármelből, Attyapusztán voltam. Nagyon-nagyon hosszú volt a vonatút, átszállással kb 4 órás vagy több. Nem baj, "megérte". Persze ez rossz kifejezés, a kereszténység nem üzlet. :-) Örülök, hogy ott lehettem, találkozhattam az -útjukat még kereső - lányokkal.
Picit megízlelhettem a Kármel lelkiségéből egy falatot.
De ami a legjobb: találkoztam egy atyával, akinek végre TÉNYLEG fontos, hogy mi történik velem, mi zajlik bennem. Meghallgatott. Egy hosszú, fárasztó nap után, este 10-kor még volt benne annyi erő, hogy meghallgasson. Hogy mi foglalkoztat, hogyan keresem a helyem, mit vár tőlem az Úr, stb. A tapasztalatom szerint tényleg nem mindegy, hogy kivel ossza meg az ember a legmélyebb gondolatait.

Mivel ez egy nagyon összetett dolog, erről most hosszan nem írnék. Egyébként is van egy önálló bejegyzés róla a Mi segít a hivatásom felismerésében? címmel.

Születésnap - éppen csak megemlítettem. Nem is fontos, pláne nem szoktam ünnepelni, nincs jelentősége. És az Úr maga ajándékozott meg. Felvehettem két testvéremmel együtt a skapulárét (vállruhát), amely hitem szerint megerősít Jézussal való kapcsolatomban. Értsd jól. :-) Ez tulajdonképpen két kis cipőfűző szerű anyagon lévő képecske, egyik Jézus Szent Szíve, a másik pedig Szűz Máriát, szerető anyánkat ábrázolja.
NEM mágikus erővel bíró tárgy, amely automatikusan biztosítja az üdvösséget. Nem. A skapuláré felvételével azt fejezzük ki, h gyermeki bizalommal elfogadjuk Szűzanyánk anyai pártfogását, és segítségét kérjük, hogy egyre jobban tudjuk követni Szent Fiát. Akit én különösen is nagyon szeretek :-) hogy így mondjam.
Erről bővebben a wikipédiában: barna skapuláré
Kaptam egy pici érmet is, azt a láncomra tudom akasztani.

A külsőségek mellett a legszebb, amikor imádkoztak értünk, én pedig nagyon meghatódtam, amikor az egész csapat szinte egy szív-egy lélekkel énekelte az Áldjon meg az Úr c. dalt.
Az egyik lány mondta, "De jó, hogy vagy! De jó, hogy vagy nekünk!"
Ennek is nagyon örültem, mert valóban ritkán hallok ilyen gondolatokat, és jó, ha ezt megerősítik olykor-olykor az emberben.

Ez a néhány nap sokat jelent nekem, sok lelki élménnyel gazdagodtam. Idővel megosztok belőle majd értékes gondolatokat.

2 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot!!
    És üdv a Kármel lelki családjában, a Szűzanya palástja alatt, a milliónyi angyal között! Üdv a skapulárésok hatttalmas közösségében!! :) Isten adja, hogy közelebb segítsen Hozzá!!

    + + +

    VálaszTörlés