2011. július 23., szombat

Mi segít a hivatásom felismerésében?


Vannak, akik már egészen hamar tudják, hogy mi a hivatásuk. Ismerek olyanokat, hogy már egészen fiatalon biztosak benne, hogy nagy családot szeretnének. Nekik egyértelmű ...
Sokan vannak, vagyunk, akik még keressük, hogy merre-hová, milyen útra hív minket az Úr.
Fontos tudni, hogy az Úr nem hagy minket sokáig bizonytalanságban, egy idő után megmutatja az embernek, hol is van a helye.
Ez egy rendkívül kreatív út. Az a jó benne, hogy én találhatom ki, én magam ismerem fel az utamat, a hivatásomat. Nem készen kapom, hogy "tessék, ez és ez legyél és kész." :-)
Hihetetlen, de nagyon sokféle kommunikációs csatornát használ Isten, ha engedem, hogy szóljon. Márpedig én bizony engedem, sőt, alig várom, hogy mondja, mutassa, beszéljen, szóljon hozzám. :-) Mert Ő élő Isten, nem szoboristen. És nagyon kommunikatív ám! Ehhez igyekszem időt, csendet adni Neki, hogy tudjon cselekedni :-)

Mi segít a hivatásom felismerésében?
  • a személyes, bensőséges ima. Itt a saját szavaimmal elmondott imára gondolok. Kérem az Úr vezetését, és hogy felismerjem az Ő akaratát. - mert az jó nekem igazán, amit az Úr jónak gondol. (nem mindig a saját kis véleményem)
  • állandó lelkivezető, nem feltétlenül pap, de pap is lehet, lényeg, h annyira megbízzak benne, hogy el merjem neki mondani a legmélyebb, legféltettebb titkaimat.- ezt nem mindenkivel osztja meg szívesen az ember.
  • napi evangélium. Én emailen kapom, és ha tehetem, minden nap legalább egy negyed órát igyekszem erre szánni.
  • a közösség, amelynek aktív tagja vagyok. A közösségnek óriási megtartó ereje van!
  • a vágyaim. Mi az, amit mélyen a szívemben szeretnék, amire igazán vágyom?
  • hivatástisztázó lelkigyakorlatok. (Iránytű a Sapientián, Szociális Testvérek, Domonkos Nővérek, 8 Boldogság Közösség szoktak ilyet tartani, bővebb infó a honlapjukon.)
  • a szentségek. Törekszem arra, hogy a szentségekből táplálkozzam, lehetőség szerint minél gyakrabban. Nekem a Szentségimádás, a szentmise, gyónás sokat segítenek.
  • csend. Csak úgy, önmagában.
  • közeli ismerősök, barátok egy-egy kósza gondolata. Ma már biztosan tudom, hogy ott és akkor, abban a bizonyos szituációban az Úr szólt hozzám XY által, anélkül, h XY tudna róla. Hozzám. Személyesen.
  • a zarándoklatok. Sok ima és a felajánlások.
  • a böjt. A böjtről tervezem, h később még írok.

Most egyelőre ennyi jut az eszembe. Bár a sort még lehetne folytatni ...

3 megjegyzés:

  1. Egy történet jutott eszembe egy halászról. :) Kimegy halászni, de vihar támad, és a hajója elsüllyed. Másnap még ott kapaszkodik egy pár víz tetején maradt rom egyikén. Arra megy egy hajó, segíteni akarnak, de ő : Köszönöm de nem kell, az én Istenem megment engem. Majd újabb két segítőkész hajóval találkozik, de ő : Köszönöm de nem kell segítség, az én Istenem megment engem.
    Majd nem bírja tovább és meghal. Isten előtt megállva kérdőre vonja az Urat. Miért nem segítettél nekem? Miért hagytál meghalni? Mire az Úr : de hisz három hajót is küldtem a megmentésedre. :)

    Szóval tényleg nem tudhassuk, hogy Isten, hogyan akar közeledni felénk. Ezért kell nyitottnak lennünk mindenre. :)

    VálaszTörlés
  2. Régebben nagyon „kiakadtam”, amikor – többször is előfordult – egy-egy kispaptól azt hallottam, hogy azért akar pap lenni, mert nem akar megnősülni. Most már kezdem elfogadni, hogy Isten akár ilyen úton is adhatja a hivatást, hogy a másik életállapotot nagyon nem akarja, kizárja valaki. De még mindig kérdés azért számomra, hogy helyes-e ez a hozzáállás, hogy boldogok lesznek-e például ezek a papok a hivatásukban.

    VálaszTörlés
  3. Igen, én is hallottam ilyen esetet. Szerintem ez nem szerencsés. Egy leendő papnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy családot alapítson (értsd jól!), tehát, hogy akár családapaként, akár papként is helyt tudjon állni. De lehetőleg NE ezért menjen papnak, mert nem akar megnősülni.
    A papokat az Úr hívja, és az Úr hívására mondanak IGEN-t. (lásd egy másik bejegyzést a papi v szerzetesi hivatásról).
    Ha én gondolkozom a szerzetességen, az azt is magában foglalja, hogy családanyának is alkalmasnak kell lennem.

    VálaszTörlés