2011. augusztus 30., kedd

IRÁNYTŰ - Hivatástisztázó műhely a Sapientián

Újra indul az Iránytű

A Sapientia Főiskola szervezésében férfi és női szerzetesrendek hivatásgondozói közös, két féléves hivatástisztázó műhelyt indítanak októbertől Iránytű címmel 18–35 év közöttiek számára, akik arra keresik a választ, hogy papságra, szerzetességre vagy családi életre szól-e a hivatásuk.

A vezetők nem hozzák meg a jelentkezők helyett a döntést, nem beszélik rá a keresőket valamelyik életállapotra, a fiatalok csupán támpontokat kapnak, iránytűt, melyet ők maguk használnak. Az Iránytű Hivatástisztázó Műhely öt éve működik, a foglalkozásokat ferencesek, jezsuiták, iskolanővérek, szociális testvérek, egyházmegyei hivatásgondozók és a Nyolc Boldogság Közösség tagjai tartják. A résztvevők október 4-től kéthetente keddenként 18–20.30 között találkoznak a Sapientia Főiskolán. Témák: istenkapcsolat, önismeret, család, szerzetesség, papság, közösség, imádság, elköteleződés és dönteni tudás.

Jelentkezés: szeptember 20-ig az iranytusapi@gmail.com címen. Az érdeklődőket az első alkalom előtt személyes beszélgetésre hívják. Helyszín: Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola (Budapest V., Piarista köz 1.)

A műhelymunka vezetői önmagukról

Szentes Judit szociális testvér:
1972-ben születtem Sopronban. Egyetemi tanulmányaimat Szegeden és Budapesten végezetem, matematikát és teológiát tanultam. Ötödéves egyetemista koromban köteleződtem el a szerzetesi hivatásban közösségemben. 12 éve foglalkozom hivatáskereső fiatalokkal, csoportokkal, egyéni kíséréssel. E téren 2003 óta az Esztergom–Budapesti Főegyházmegye női hivatásreferenseként is működöm.

Versegi Beáta Mária, Nyolc Boldogság Közösség:
1972-ben születtem Kaposváron. 1991 óta vagyok tagja a Nyolc Boldogság Közösségnek. 11 évet éltem a zalai dombok között közösségem homokkomáromi házában visszavonultabb, szemlélődő életet. 2000 óta foglalkozom a közösségemen belül a szerzetesi képzés szolgálatával. Tanulmányaimat Budapesten a Sapientia Szerzetesi Főiskolán, valamint Rómában a Teresianum Pápai Teológiai Egyetemen végeztem. Teológiai doktorátusomat keresztény antropológia szakirányon szeretem meg 2011-ben. 2006-tól tanítok a Sapientia Szerzetesi Főiskolán lelkiségteológiát és lelkiségtörténetet. Jelenleg Budapesten élek, közösségem tagjaival együtt az Örökimádás templom szolgálatában igyekszem tevékenyen részt venni.

Nyúl Patrícia M. Fidelis, iskolanővér:
1981-ben születtem Pécsett. Sátorhelyen, egy kis faluban nevelkedtem. Szüleim pedagógusok, négy testvérem van. Érettségi után léptem be a Miasszonyunkról nevezett Szegény Iskolanővérek közösségébe. Az Apor Vilmos Katolikus Tanítóképző Főiskolán szereztem diplomát. 2002-ben tettem első, 2008-ban örökfogadalmat. Jelmondatom: „Amit egynek a legkisebbek közül is tesztek, nekem teszitek”. 2005-ben Gambiában voltam önkéntes misszionárius. 2006-2010-ig Budapesten a Patrona Hungariae Általános Iskolában tanítottam, 2010-től Makóra kerültem. Tanítok itt is, ezen kívül szeretetszolgálatos és gyermekmissziós csoportokat vezetek.

Dobszay Benedek ferences:
Számomra a ferencességben nagyon vonzó rendalapítónk istentapasztalata, evangélium-központúsága, egyszerűsége, emberközelisége, derűje. Papi szolgálatomban kedves foglalatosságom Isten igéjének hirdetése és az Eucharisztia bemutatása. Hivatásgondozóként több mint hat éve dolgozom, de amúgy is sokat forgolódom fiatalok körében. Biológiát tanítok egy középiskolában, ifjúsággal foglalkozom Budán, a Margit körúti plébánián.

Koronkai Zoltán jezsuita:
1972-ben születem. Esztergomban nőttem fel, majd a Műszaki Egyetemen tanultam és 1990-ben villamosmérnök lett belőlem. Elkezdtem a doktorimat, amikor hosszas vívódás után végre igent mondtam az Úr hívására. Először egyházmegyés szeminarista lettem, majd jezsuita szerzetespap. 2007 júniusa óta hivatásgondozás a feladatom és 2009 őszétől kollégiumi lelkész is vagyok a Szent Ignác jezsuita szakkollégiumban.

Ferences Sajtóközpont/Magyar Kurír

© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése