2011. október 29., szombat

ÉLETCÉL 1.


Sikerült "megtalálnom", megfogalmaznom az életcélomat. Hogy miért élek. Hogy miért vagyok itt a Földön. De ezt most nem árulom el, hanem inkább leírom azokat a kérdéseket, amelyek ehhez hozzásegítettek. Hátha más is kedvet kap hozzá. Vagy teljesen egyértelmű az életcélunk? Nyilvánvaló, hogy honnan jöttünk, merre tartunk, miért élünk?
Nekem 35 éves koromra sikerült erre rájönnöm. Egyetlen mondatban meg tudom fogalmazni.

Íme a kérdések, amelyek elvezettek a válaszhoz:
  • Milyen vágyak éltek bennem régebben?
  • Mi akartam lenni és miért?
  • Milyen emberek vonzottak és miért?
  • Mit tartottam értékesnek, fontosnak?
  • Mik voltak a legjelentősebb örömeim, bánataim, szenvedéseim, sikereim, kudarcaim?
  • Milyen könyvek, filmek, találkozások hatottak rám?
  • Istenélményeim?
  • Mit csináltam a legnagyobb örömmel?
  • Hol és kikkel együtt éreztem magam jól?
  • Milyen eszmék, emberek, közösségek vonzottak?
Érdemes összehasonlítani "korábbi" énemet, és "mostani" énemet. Milyen változásokon mentem keresztül?

Figyelj arra, hogy ne foglalkozást, vagy életállapotot (pl. házasság, szerzetesélet) jelölj meg, mert ezek csak utak életcélod eléréséhez!

Mit tartasz életcélodnak?
Az életcél annyira fontos, hogy ha nem valósulna meg, szinte nem volna érdemes élni.

(forrás: A Szív 2002. októberi száma. Nemes Ödön S.J.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése