2011. szeptember 11., vasárnap

Örökfogadalom - ünnepel a Mennyország (is)!

Tegnap Mogyoródon voltam, ahol az egyik nővér sok év után örökre fogadalmat tett. Hosszú, de nagyon szép és meghitt ünnepség volt. Kiemelte a szentmisét celebráló atya, hogy milyen nagy szükség van papokra és szerzetesekre, akik EGÉSZ ÉLETÜKET az Úrnak adják, hogy egész életükben ŐT fogják szolgálni embertársaikban. Ebben az esetben Ági nővér arra tett fogadalmat, hogy - szalézi nővér lévén - a gyermekeket, a fiatalokat Don Bosco megelőző módszer szellemében nevelje, szeresse őket. Mindezt természetesen szabadon vállalva.
A mottó ez volt: "A jó pásztor életét adja a juhokért." (Jn 10,11)
Kettősség volt bennem. Egyrészt nagyon boldog voltam, hogy együtt ünnepelhetünk.
Másrészt azt éreztem, hogy fényévnyi távolságra vagyok ettől az egésztől. Olyan messze éreztem magam. Soha nem jutok el ide.... Pedig szeretnék, csak kicsi lépéseket teszek.
Sebaj. Van egy olyan ének is: Álmod úgy valósul meg, ha apránként építsz.... Műved így gyarapszik... vagy valami ilyesmi. :-)
Majd meglátjuk.

2 megjegyzés:

  1. Zeffirelli: Napfivér, holdnővér c. filmjében van ez az ének:-)Akkor énekli Ferenc, miközben készült a St. Damiano templom a fagyos télben, mezítláb, de ő mégis kőre követ rakva derűvel építkezik és énekel; élő kőként akar beépülni a templomba, mert mindig az eggyé válást keresi Istennel, fű, fa, virágban, a vizekben és a teremtményekben. És a számkivetettek, szegények,a tiszta szívűek aztán oltalmat találnak az elkészült templomban, az Úr elé rakva szerény kis ajándékaikat.

    "Álmod úgy valósul meg, ha apránként építesz
    Életed éld szabadon, légy nyitott a szépre,
    Napra nap után így növekszel, ha apránként építsz, s a szépség a szívedből nő ki"

    VálaszTörlés
  2. Ha aprókat lépsz, messzire érsz. Ha ész nélkül futsz, nagyokat buksz.
    Nekem meg ez jutott eszembe. :)

    VálaszTörlés