2011. július 2., szombat

Egy lelkinap tapasztalatai


Ma lelkinapon voltam, ahol csupa hasonló gondolkodású lánnyal/ nővel találkoztam. A közösség mindig megerősít, és egységet teremt.
Szükség van a megerősítésre. Tudnom kell azt, hogy amit csinálok, ahogy élek, az ÉRTÉK. igen, csupa nagy betűvel!!! Boldog emberekkel találkoztam, függetlenül foglalkozástól, kortól. Az ember arca mindent megmutat. Szokták is mondani, hogy a szem a lélek tükre.
(Azért választottam ezt a fotót, mert ennek a lánynak az arca olyan tisztaságról árulkodik, a mosolya olyan őszinte, olyan kedves. Egyszerű és szép. Én is ezt szeretem, ha valaki ilyen. És meg vagyok győződve róla, hogy az életmódja is olyan, amilyen szép az arca.)

Sokat beszélgettem velük, megosztottuk a tapasztalatainkat, nagy kegyelmeket és nehézségeket egyaránt. Kívül állóak ezt el nem tudják képzelni, az biztos. Hogy lehet BOLDOG az, aki nem él szexuális életet, tisztán, de másokért tud élni? Béke, és nyugalom volt az egész társaságon. Ahogy egyenként beszéltek, láttam, tudtam, hogy jól döntöttek. Lelkesen beszéltek Jézusról, Akivel nagyon mély a kapcsolatuk. Erről még fogok írni.

Egy dolog közös: a Mennyek Országáért való tisztaság vállalása, a szüzesség. Ez első hallásra biztos abszurdnak tűnik, hogy - manapság, amikor a társadalom megszállottja az érzéki örömöknek, - mi erre vállalkozunk, és nem a pillanatnyi jónak, a testi vágyaknak élünk, hanem a Mennyek Országáért!
Sőt, továbbmegyek. Ahhoz, hogy így tudjunk élni, és ezt a társadalom is elfogadja, még meg is küzdünk! Hú, ez erős volt. De ez az igazság.

Hosszú és göröngyös az út odáig, hogy valakiből konszekrált szűz legyen. ( ez azt jelenti, h fogadalmat tesz a püspök előtt, hogy élete végéig tisztán fog élni.) Bonyolult, engedélyeztetni kell, éveket kell rá várni, stb.

Lehet azt mondani, hogy ha úgyis tisztán élsz, minek ehhez fogadalom? A többiek azt mondják, hogy a (magán)fogadalom megerősít, új kegyelmekben részesülsz. Azért valljuk be őszintén, teljesen más egy férfinak azt mondani, hogy szeretlek, és megint egy más dolog, ha megkéri a kezem, és IGEN-nel válaszolok! Van különbség. Nem is kicsit. Sokkal komolyabb lépés a szeretett fél felé.

Én még nem tudom, hogy engem mire hív pontosan az Úr. De a tisztaság, az biztos. Ez nem egy egyszerű dolog. Ma is láttam egy fiút, aki igen megtetszett nekem. Sokáig néztem. Nem beszéltünk egymással. És ez csak hagyján. De van, amikor a szexuális vágy felerősödik. Hoppá. Hát persze. Nőből vagyok. Tudnom kell kezelni bizonyos helyzeteket. Egyik ismerősöm mondta, h a kísértéseket nem tudja elkerülni az ember, sőt lehet, hogy megnőnek a kísértések!

Drága Jézusom, hű szerelmem, kérlek Te adj erőt, erősíts meg bennünket hogy mindig a Te kezedet foghassuk, és el ne engedjük soha! Különösen amikor nehézséggel kell megküzdenünk, segíts ellenállni a kísértéseknek, a gonosz csábításainak, aki mindent megtesz, hogy eltávolítson Tőled! Szeretlek, Jézusom. Neked akarok élni. Amen.

"Jézus azt felelte: Bizony, mondom nektek: mindenki, aki elhagyta házát vagy testvéreit, nővéreit, vagy apját, anyját, a gyermekeit, vagy földjeit értem és az evangéliumért, százannyit kap már most, ebben a világban: házakat, testvéreket, nővéreket, anyákat, gyermekeket és földeket, bár üldözések között; az eljövendő világban pedig az örök életet." (Márk 10,28-30)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése