A szerzetesség első, talán legszembeötlőbb vonása a hatalomról való lemondás. Ez az eszköztelenség Jézus szegénységét és szelídségét idézi. A szerzetes mögött nem áll egy világbirodalom hadserege vagy a világcégek anyagi forrása. Szava és egész egyénisége mégis hatékony. Olyan erő sugárzik belőle, amely áttöri a közöny és a cinizmus falait. Minden nehézség ellenére meggyőz arról, hogy képes jót tenni, igaz életet élni, és hogy az emberiség sebei gyógyíthatók.
A szerzetes: „ember a határon". Az emberi teljesítőképesség és méltóság határmezsgyéjén áll, mert vállalja saját határainak megtapasztalását, a saját valóságát: sebeit, kudarcait, botlásait, és így keresi az Istent. A szerzetes az elesett emberek mellett áll, akiket nem vagy csak nehezen vállal a világ. Otthon van köztük, a „legutolsók felebarátjává" válik.
Így tesz tanúságot arról - akár vészterhes időkben is, mint a nemrég boldoggá avatott Salkaházi Sára testvér -, hogy az „ember a legnagyobb érték minden idők társadalmában".
(forrás: Körlevél a Megszentelt élet ünnepére )
A szerzetes: „ember a határon". Az emberi teljesítőképesség és méltóság határmezsgyéjén áll, mert vállalja saját határainak megtapasztalását, a saját valóságát: sebeit, kudarcait, botlásait, és így keresi az Istent. A szerzetes az elesett emberek mellett áll, akiket nem vagy csak nehezen vállal a világ. Otthon van köztük, a „legutolsók felebarátjává" válik.
Így tesz tanúságot arról - akár vészterhes időkben is, mint a nemrég boldoggá avatott Salkaházi Sára testvér -, hogy az „ember a legnagyobb érték minden idők társadalmában".
(forrás: Körlevél a Megszentelt élet ünnepére )
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése